nie nie trzeba, jezeli bedziesz cos robic w zawieszeniu lub ukł.kierowniczym to trzeba
[O1] Problem z klimatyzacją?
Zwiń
X
-
[O1] Problem z klimatyzacją?
Przeczytałem wczoraj w "etzoldzie", że po włączeniu klimatyzacji powinny włączyć się obydwa wentylatory chłodnicy. Tymczasem u mnie taki fakt nie nastąpił (tz. wentylatory się nie włączają). Czy to oznacza problem, czy też klima załącza się tylko powyżej pewnej temperatury? W trakcie badania temperatura na zewnątrz była około 2stC, a silnika około 80stC.
Po włączeniu klimy czuć wyraźnie "uskok" obrotów, poza tym szyby w tym momencie dość szybko odparowują...
Aha, jaki może być koszt sprawdzenia/napełnienia klimy "chłodziwem", olejem wraz z czyszczeniem skraplacza? Narazie widzę tylko 150zł za sprawdzenie/napełnienie "chłodziwem"...
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osZ tego co wiem klima by Ci sie załaczyła jakby było powyzej 4 stopni......
Przed chwilą zrobiłem jeszcze jeden test. Temperatura zewnętrzna 1,5stC, temperatura silnika około 70-80 stC.
Po włączniu przycisku AC słychać charakterystyczne "cyknięcie" sprężarki (jak się domyślam załącza się sprzęgiełko sprężarki), obroty silnika minimalnie się podnoszą (około 50-100obr z 850 na 900-950). Do tego przy wyłączonym wentylatorze wentylacji automatycznie załącza się pierwszy bieg tego wentylatora. Ale oba wentylatory chłodnicy są wyłączone (tzn. nie włączają się)...
Komentarz
-
-
Cholera, za dużo czytam i za dużo chcę mieć zmartwień. A mianowicie. Popatrzyłem sobie na chłodnice do Octavii do wersji z klimą. I widzę, że takie chłodnice mają dwa wentylatory od strony silnika. Tymczasem moja fura ma pierwszy od strony silnika, a drugi od strony (powiedzmy) tablicy rejestracyjnej. Poszperałem w papierach i okazało się, że mam klimę DIAVIA założoną prawdopodobnie przez salon (data montażu taka jak data odbioru/rejestracji auta). Czyli mam jakiegoś "składaka". Aha, wg numeru VIN mam klimę w wyposażeniu, czyli to pewnie taki "składak", o którym wie fabryka.
No i jeszcze jedno: przedni wentylator trzyma się (a raczej lata) na jednej śrubie, bo dolna jest przykręcona do dołu (ostatniej "lamelki") chłodnicy klimy - a ta się oderwała..
Komentarz
-
Komentarz